Czym jest pokolenie Y?

Opublikowany | 0 comments

czym_jest_pokolenie_y.jpg

Osoby urodzone w latach 80’ nazywane są często pokoleniem Y, czy inaczej pokoleniem Internetu. Świetnie poruszający się w sieci, otwarci na nowinki technologiczne, nadają kierunek rozwojowi rynku obsługi klienta.

Preferencje pokolenia Y co do użytkowania np. telefonu stacjonarnego są znacznie niższe niż w przypadku starszych pokoleń (45-60 lat).

Zdecydowanie spada wśród nich również wykorzystanie telefonu stacjonarnego, który zostaje wyparty przez telefonię mobilną. Natomiast gwałtownie rozwija się kanał email.

Aż 75% respondentów w wieku 18-31 lat wykorzystuje ten sposób komunikacji do kontaktów z innymi ludźmi. To znacząca informacja zarówno dla działów IT, odpowiedzialnych za zarządzanie systemami komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwach, jak również managerów obsługi klienta, którzy chcą dotrzeć z informacją o produkcie do osób z nowego pokolenia.

Telefon tradycyjny to narzędzie, która za kilkanaście lat będzie można spotkać tylko w muzeum. Firmy muszą udostępniać zarówno swoim pracownikom, jak i klientom nowe narzędzia i kanały komunikacji.

Kluczową kwestię stanowi włączenie do komunikacji biznesowej telefonii mobilnej – telefon komórkowy to narzędzie zdecydowanie najczęściej wykorzystywane w komunikacji międzyludzkiej przez wszystkie osoby niezależnie od wieku.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *