Programy archiwizujące, stosując różne techniki, pozwalają zmniejszyć objętość plików o około 50% (w przypadku grafiki kompresja dochodzi do 90%). Najbardziej znane są programu należące go tak zwanej grupy programów Shareware (patrz punkt 3.5) to programy ARJ oraz ZIP. Jest wiele technik archiwizacji (kompresji) i nie ma tu miejsca na ich szczegółową analizę. Przyjrzyjmy się zagadnieniu od strony użytkowej. Archiwum plików jest swego rodzaju biblioteką. Aby skorzystać z pliku w niej zawartego, trzeba go najpierw wyciągnąć z grupy i doprowadzić do czytelnej postaci. Jeśli zaś pojawi się nowy plik, który ma zostać zarchiwizowany, to można go dodać do zestawu. Plik zawierający archiwum może nie mieścić się na jednej dyskietce. W takim przypadku programy archiwizujące potrafią zapisać informację, że archiwum kontynuowane jest na kolejnym dysku i wznowić działanie po wymianie dyskietki przez użytkownika. Daje to maksymalne wykorzystanie miejsca na dysku. Wiemy bowiem, że podczas normalnej pracy wykorzystanie dysku jest nieefektywne. Jeśli pozostało na nim 100 KB, to nie możemy zapisać pliku, który ma o jeden bajt więcej. Przy archiwizacji problem ten nie występuje.
Archiwizacja
- Małgorzata Pilarczyk
- Inne tematy
- 8 maja 2014
- (0)
Previous Post
Programy z licencją
Next Post
Archiwizacja i kompresja plików
Ostatnie wpisy
- Wykorzystanie grafiki 3D w reklamie komputerowej
- Jak skutecznie dotrzeć do osób zainteresowanych komiksami poprzez reklamę komputerową?
- Jak skutecznie dotrzeć do osób zainteresowanych tworzeniem gier poprzez reklamę?
- Strategie reklamowe dla sklepów komputerowych
- Jakie reklamy są najskuteczniejsze dla użytkowników komputerów Mac?
Komputery i reklama
- Efektywna reklama laptopów – kluczowe czynniki sukcesu
- Dlaczego warto inwestować w reklamę na portalach porównywarek cenowych dla sprzętu IT
- Reklama sprzętu komputerowego dla projektantów – jak trafić w ich potrzeby?
- Reklama na portalach medytacyjnych w kontekście promocji produktów komputerowych usprawniających relaks
- Reklama programów komputerowych – jak dotrzeć do docelowej grupy odbiorców?
- Jak wykorzystać reklamę wideo w kampaniach dla branży gamingowej
Kategorie
Technologia
- Marketing szeptany jako sposób na polepszenie sprzedaży komputerówMarketing szeptany jako sposób na polepszenie sprzedaży komputerów Czym jest …
- Jakie formy reklamy są najatrakcyjniejsze dla młodych użytkowników komputerów?Jak reklamy przyciągają młodych użytkowników komputerów? Reklama odgrywa kluczową rolę …
- Jak wykorzystać targeting demograficzny w reklamie komputerowejJak wykorzystać targeting demograficzny w reklamie komputerowej Reklama komputerowa jest …
- Jak kierować reklamy komputerowe do konkretnych grup klientów na serwisach społecznościowychJak kierować reklamy komputerowe do konkretnych grup klientów na serwisach …
- Reklama na GitHub – jak dotrzeć do programistów poprzez platformę społecznościowąReklama na GitHub – jak dotrzeć do programistów poprzez platformę …
- Jak wykorzystać reklamę outdoorową do zwiększenia widoczności marki komputerowejJak zwiększyć widoczność marki komputerowej poprzez reklamę outdoorową Reklamy outdoorowe …
Interesujące wpisy
asus r510jk recenzja
charlie st cloud cda
dysk c sam się zapełnia windows 7
eliminator slajdów opera
huawei e5180 opinie
jak usunac mystart search
john carter cda
karta tunelowa teredo co to jest
karta upominkowa itunes
kompilacja 7601 windows 7 nie jest oryginalny
logitech g27 sterowniki
najnowsza wersja wtyczka shockwave for director
onyx boox a62s evolution
onyx boox c65s
pnk rok waznosci konta
samootwierające się strony
stymulator mięśni brzucha em 20 sixpack
weeb tv awaria
xperia e1 telepolis
zetafon koniec umowy