Programy archiwizujące, stosując różne techniki, pozwalają zmniejszyć objętość plików o około 50% (w przypadku grafiki kompresja dochodzi do 90%). Najbardziej znane są programu należące go tak zwanej grupy programów Shareware (patrz punkt 3.5) to programy ARJ oraz ZIP. Jest wiele technik archiwizacji (kompresji) i nie ma tu miejsca na ich szczegółową analizę. Przyjrzyjmy się zagadnieniu od strony użytkowej. Archiwum plików jest swego rodzaju biblioteką. Aby skorzystać z pliku w niej zawartego, trzeba go najpierw wyciągnąć z grupy i doprowadzić do czytelnej postaci. Jeśli zaś pojawi się nowy plik, który ma zostać zarchiwizowany, to można go dodać do zestawu. Plik zawierający archiwum może nie mieścić się na jednej dyskietce. W takim przypadku programy archiwizujące potrafią zapisać informację, że archiwum kontynuowane jest na kolejnym dysku i wznowić działanie po wymianie dyskietki przez użytkownika. Daje to maksymalne wykorzystanie miejsca na dysku. Wiemy bowiem, że podczas normalnej pracy wykorzystanie dysku jest nieefektywne. Jeśli pozostało na nim 100 KB, to nie możemy zapisać pliku, który ma o jeden bajt więcej. Przy archiwizacji problem ten nie występuje.
Archiwizacja
- Małgorzata Pilarczyk
- Inne tematy
- 8 maja 2014
- (0)
Previous Post
Programy z licencją
Next Post
Archiwizacja i kompresja plików
Ostatnie wpisy
- W jaki sposób pośrednik kredytowy może pomóc firmie w uzyskaniu lepszych warunków kredytu?
- Dlaczego opakowania z litej tektury są idealnym wyborem?
- Wykorzystanie grafiki 3D w reklamie komputerowej
- Jak skutecznie dotrzeć do osób zainteresowanych komiksami poprzez reklamę komputerową?
- Jak skutecznie dotrzeć do osób zainteresowanych tworzeniem gier poprzez reklamę?
Komputery i reklama
- Reklama radiowa dla branży komputerowej: Czy warto inwestować?
- Strategie remarketingu dla sklepów komputerowych
- Jak skutecznie dotrzeć do studentów poprzez reklamę komputerową?
- Dlaczego warto inwestować w reklamę na platformach z artykułami historycznymi dla entuzjastów technologii
- Reklama na Instagramie dla firm komputerowych – jak skutecznie dotrzeć do młodszego pokolenia
- Jak wykorzystać remarketing do zwiększenia sprzedaży komputerowej
Kategorie
Technologia
- Wykorzystanie storytellingu w reklamie komputerowejWykorzystanie storytellingu w reklamie komputerowej W dzisiejszych czasach reklama odgrywa …
- Dlaczego warto inwestować w kampanie reklamowe dla małych sklepów komputerowychDlaczego warto inwestować w kampanie reklamowe dla małych sklepów komputerowych …
- Reklama monitorów komputerowych – unikalne możliwości promocjiReklama monitorów komputerowych – unikalne możliwości promocji Reklama stanowi kluczowy …
- Reklama na platformach e-commerce: Jak skutecznie dotrzeć do klientów komputerowychReklama na platformach e-commerce: Jak skutecznie dotrzeć do klientów komputerowych …
- Reklama w podcastach jako skuteczne narzędzie promocji sklepu komputerowegoReklama w podcastach jako skuteczne narzędzie promocji sklepu komputerowego Podcasty …
- Segmentacja rynku a skuteczne kampanie reklamowe w branży komputerowejSegmentacja rynku a skuteczne kampanie reklamowe w branży komputerowej Wprowadzenie …
Interesujące wpisy
asus r510jk recenzja
bankowość biznesowa
charlie st cloud cda
doradztwo finansowe
dysk c sam się zapełnia windows 7
eliminator slajdów opera
finansowanie przedsiębiorstw
huawei e5180 opinie
jak usunac mystart search
john carter cda
karta tunelowa teredo co to jest
karta upominkowa itunes
kompilacja 7601 windows 7 nie jest oryginalny
kredyt dla firm
logitech g27 sterowniki
najnowsza wersja wtyczka shockwave for director
negocjacje kredytowe
onyx boox a62s evolution
onyx boox c65s
optymalizacja kosztów
pnk rok waznosci konta
pośrednik kredytowy
samootwierające się strony
stymulator mięśni brzucha em 20 sixpack
warunki kredytu
weeb tv awaria
wsparcie finansowe
xperia e1 telepolis
zarządzanie finansami
zetafon koniec umowy