Maszyny greckie były bezpośrednio zależne od używających ich ludzi, tak więc liczba garnków, które mogło wytworzyć koło garncarskie, zależała głównie od garncarza, który nim kręcił, aczkolwiek koło, które obracało się łatwiej i równiej, mogło zwiększyć jego wydajność. Rekonstrukcja sposobu myślenia ateńskiego garncarza jest zwykłym domniemaniem; znamy ich przecież wyłącznie z ich wytworów bądź ze stronniczych opisów zamożnych, a często pochodzących z arystokracji filozofów i retorów. A jednak trudno sobie wyobrazić, by właściciel ateńskiej fabryki koncentrował swe myśli na zwiększaniu dochodów poprzez osiąganie większej produktywności: — więcej garnków na jednego garncarza dziennie. Jak wykazuje M. I. Finley: „Postęp techniczny, wzrost ekonomiczny, produktywność, a nawet wydajność nie są istotnymi celami od zarania dziejów” (The Ancient Economy, 147).
MASZYNY GRECKIE
- Małgorzata Pilarczyk
- Inne tematy
- 22 lipca 2015
- (0)
Previous Post
JEDNOSTKI CZASU
Next Post
NARODZINY NOWEGO POJĘCIA
Ostatnie wpisy
- W jaki sposób pośrednik kredytowy może pomóc firmie w uzyskaniu lepszych warunków kredytu?
- Dlaczego opakowania z litej tektury są idealnym wyborem?
- Wykorzystanie grafiki 3D w reklamie komputerowej
- Jak skutecznie dotrzeć do osób zainteresowanych komiksami poprzez reklamę komputerową?
- Jak skutecznie dotrzeć do osób zainteresowanych tworzeniem gier poprzez reklamę?
Komputery i reklama
- Reklama na portalach z ofertami pracy w branży IT – jak dotrzeć do potencjalnych pracowników
- Reklama akcesoriów komputerowych dla osób prowadzących e-sport – jak przyciągnąć uwagę zawodników?
- Jak korzystać z reklamy na portalu IMDb w kontekście promocji filmów i seriali o tematyce IT
- Jakie formy reklamy są najbardziej skuteczne dla osób zainteresowanych rozwojem kariery w sektorze IT?
- Jak korzystać z reklamy na portalach sportowych w kontekście promocji sprzętu komputerowego fitness
- Marketing szeptany jako sposób na polepszenie sprzedaży komputerów
Kategorie
Technologia
- Reklama na portalach edytorskich w kontekście promocji oprogramowania dla pisarzyReklama na portalach edytorskich w kontekście promocji oprogramowania dla pisarzy …
- Komputery gamingowe w reklamie – strategie osiągnięcia sukcesuKomputery gamingowe w reklamie – strategie osiągnięcia sukcesu Komputery gamingowe …
- Reklama sprzętu komputerowego dla graczy Esport – jak przyciągnąć uwagę zawodników?Reklama sprzętu komputerowego dla graczy Esport – jak przyciągnąć uwagę …
- Dlaczego warto inwestować w reklamę na portalach dyskusyjnych dla profesjonalistów ITDlaczego warto inwestować w reklamę na portalach dyskusyjnych dla profesjonalistów …
- Jak skutecznie wykorzystać reklamę na platformach streamingowych dla producentów oprogramowaniaJak skutecznie wykorzystać reklamę na platformach streamingowych dla producentów oprogramowania …
- Reklama programowa na platformach streamingowych: Wyzwanie dla branży komputerowejReklama programowa na platformach streamingowych: Wyzwanie dla branży komputerowej W …
Interesujące wpisy
asus r510jk recenzja
bankowość biznesowa
charlie st cloud cda
doradztwo finansowe
dysk c sam się zapełnia windows 7
eliminator slajdów opera
finansowanie przedsiębiorstw
huawei e5180 opinie
jak usunac mystart search
john carter cda
karta tunelowa teredo co to jest
karta upominkowa itunes
kompilacja 7601 windows 7 nie jest oryginalny
kredyt dla firm
logitech g27 sterowniki
najnowsza wersja wtyczka shockwave for director
negocjacje kredytowe
onyx boox a62s evolution
onyx boox c65s
optymalizacja kosztów
pnk rok waznosci konta
pośrednik kredytowy
samootwierające się strony
stymulator mięśni brzucha em 20 sixpack
warunki kredytu
weeb tv awaria
wsparcie finansowe
xperia e1 telepolis
zarządzanie finansami
zetafon koniec umowy