Maszyny greckie były bezpośrednio zależne od używających ich ludzi, tak więc liczba garnków, które mogło wytworzyć koło garncarskie, zależała głównie od garncarza, który nim kręcił, aczkolwiek koło, które obracało się łatwiej i równiej, mogło zwiększyć jego wydajność. Rekonstrukcja sposobu myślenia ateńskiego garncarza jest zwykłym domniemaniem; znamy ich przecież wyłącznie z ich wytworów bądź ze stronniczych opisów zamożnych, a często pochodzących z arystokracji filozofów i retorów. A jednak trudno sobie wyobrazić, by właściciel ateńskiej fabryki koncentrował swe myśli na zwiększaniu dochodów poprzez osiąganie większej produktywności: — więcej garnków na jednego garncarza dziennie. Jak wykazuje M. I. Finley: „Postęp techniczny, wzrost ekonomiczny, produktywność, a nawet wydajność nie są istotnymi celami od zarania dziejów” (The Ancient Economy, 147).
MASZYNY GRECKIE
- Małgorzata Pilarczyk
- Inne tematy
- 22 lipca 2015
- (0)
Previous Post
JEDNOSTKI CZASU
Next Post
NARODZINY NOWEGO POJĘCIA
Ostatnie wpisy
- Wykorzystanie grafiki 3D w reklamie komputerowej
- Jak skutecznie dotrzeć do osób zainteresowanych komiksami poprzez reklamę komputerową?
- Jak skutecznie dotrzeć do osób zainteresowanych tworzeniem gier poprzez reklamę?
- Strategie reklamowe dla sklepów komputerowych
- Jakie reklamy są najskuteczniejsze dla użytkowników komputerów Mac?
Komputery i reklama
- Reklama mobilna jako kluczowy kanał promocji w branży komputerowej
- Reklama lokacyjna jako sposób na przyciągnięcie lokalnych klientów do sklepu komputerowego
- Reklama akcesoriów komputerowych – unikalne rozwiązania
- Jak zapewnić widoczność sklepu komputerowego w wynikach wyszukiwania Google
- Jak zrozumieć psychologię klienta w reklamie komputerowej
- Jak korzystać z reklamy na platformie Pinterest w kontekście promocji produktów komputerowych
Kategorie
Technologia
- Kluczowe czynniki sukcesu w reklamie komputerowej: Jak osiągnąć lepsze wyniki?Kluczowe czynniki sukcesu w reklamie komputerowej: Jak osiągnąć lepsze wyniki? …
- Reklama na platformach e-learningowych w kontekście edukacji informatycznejReklama na platformach e-learningowych w kontekście edukacji informatycznej W dzisiejszych …
- Jak stworzyć angażujące treści reklamowe w branży komputerowejJak stworzyć angażujące treści reklamowe w branży komputerowej Obecnie reklamy …
- Reklama sprzętu komputerowego dla osób prowadzących blogi – jak przyciągnąć uwagę pisarzy?Reklama sprzętu komputerowego dla osób prowadzących blogi – jak przyciągnąć …
- Marketing szeptany jako sposób na polepszenie sprzedaży komputerówMarketing szeptany jako sposób na polepszenie sprzedaży komputerów Czym jest …
- Reklama dla osób szukających rozwiązań do pracy grupowej – jak dotrzeć do nich?Reklama dla osób szukających rozwiązań do pracy grupowej – jak …
Interesujące wpisy
asus r510jk recenzja
charlie st cloud cda
dysk c sam się zapełnia windows 7
eliminator slajdów opera
huawei e5180 opinie
jak usunac mystart search
john carter cda
karta tunelowa teredo co to jest
karta upominkowa itunes
kompilacja 7601 windows 7 nie jest oryginalny
logitech g27 sterowniki
najnowsza wersja wtyczka shockwave for director
onyx boox a62s evolution
onyx boox c65s
pnk rok waznosci konta
samootwierające się strony
stymulator mięśni brzucha em 20 sixpack
weeb tv awaria
xperia e1 telepolis
zetafon koniec umowy