Maszyny greckie były bezpośrednio zależne od używających ich ludzi, tak więc liczba garnków, które mogło wytworzyć koło garncarskie, zależała głównie od garncarza, który nim kręcił, aczkolwiek koło, które obracało się łatwiej i równiej, mogło zwiększyć jego wydajność. Rekonstrukcja sposobu myślenia ateńskiego garncarza jest zwykłym domniemaniem; znamy ich przecież wyłącznie z ich wytworów bądź ze stronniczych opisów zamożnych, a często pochodzących z arystokracji filozofów i retorów. A jednak trudno sobie wyobrazić, by właściciel ateńskiej fabryki koncentrował swe myśli na zwiększaniu dochodów poprzez osiąganie większej produktywności: — więcej garnków na jednego garncarza dziennie. Jak wykazuje M. I. Finley: „Postęp techniczny, wzrost ekonomiczny, produktywność, a nawet wydajność nie są istotnymi celami od zarania dziejów” (The Ancient Economy, 147).
MASZYNY GRECKIE
- Małgorzata Pilarczyk
- Inne tematy
- 22 lipca 2015
- (0)
Previous Post
JEDNOSTKI CZASU
Next Post
NARODZINY NOWEGO POJĘCIA
Ostatnie wpisy
- Dlaczego opakowania z litej tektury są idealnym wyborem?
- Wykorzystanie grafiki 3D w reklamie komputerowej
- Jak skutecznie dotrzeć do osób zainteresowanych komiksami poprzez reklamę komputerową?
- Jak skutecznie dotrzeć do osób zainteresowanych tworzeniem gier poprzez reklamę?
- Strategie reklamowe dla sklepów komputerowych
Komputery i reklama
- Reklama w chmurze obliczeniowej jako nowa forma promocji dla firm IT
- Psychologia kolorów w reklamie komputerowej – o czym warto pamiętać
- 5 najważniejszych wskaźników sukcesu w reklamie komputerowej
- Reklama influencerów a sprzedaż w branży komputerowej – case study
- Jak skutecznie dotrzeć do przedstawicieli branży e-commerce poprzez reklamę komputerową?
- Jak skutecznie wykorzystać reklamę programową w branży komputerowej
Kategorie
Technologia
- Reklama programatyczna a precyzyjne targetowanie w branży ITReklama programatyczna a precyzyjne targetowanie w branży IT Niewątpliwie, w …
- Dlaczego warto korzystać z reklamy dynamicznej w branży komputerowejDlaczego warto korzystać z reklamy dynamicznej w branży komputerowej Reklama …
- Jak wykorzystać automatyzację reklamową w kampaniach dla sektora komputerowegoJak wykorzystać automatyzację reklamową w kampaniach dla sektora komputerowego W …
- Reklama na Twitterze jako skuteczne narzędzie marketingowe dla branży komputerowejReklama na Twitterze jako skuteczne narzędzie marketingowe dla branży komputerowej …
- Reklama na stronach technologicznych jako narzędzie promocji komputerówReklama na stronach technologicznych jako narzędzie promocji komputerów Artykuł na …
- Trendy w reklamie inteligentnych urządzeń domowych – czego oczekują użytkownicy?Trendy w reklamie inteligentnych urządzeń domowych – czego oczekują użytkownicy? …
Interesujące wpisy
asus r510jk recenzja
charlie st cloud cda
dysk c sam się zapełnia windows 7
eliminator slajdów opera
huawei e5180 opinie
jak usunac mystart search
john carter cda
karta tunelowa teredo co to jest
karta upominkowa itunes
kompilacja 7601 windows 7 nie jest oryginalny
logitech g27 sterowniki
najnowsza wersja wtyczka shockwave for director
onyx boox a62s evolution
onyx boox c65s
pnk rok waznosci konta
samootwierające się strony
stymulator mięśni brzucha em 20 sixpack
weeb tv awaria
xperia e1 telepolis
zetafon koniec umowy