Wszystkie polecenia są wykonywane w analogiczny sposób. W praktyce dysk twardy odróżniają od dysku elastycznego trzy cechy: dużą pojemność, krótszy czas dostępu do informacji oraz niewymienność nośnika. Spotyka się już jednak dyski twarde z wymiennymi kasetami. Mikrokomputery mają zwykle możliwość współpracy z więcej niż jedną jednostką dyskową. W tym celu musi istnieć system pozwalający na określenie, której jednostki chcemy używać. Jednostki identyfikowane są kolejnymi literami alfabetu, po których następuje dwukropek (A:, B:, C: itp.). Podstawową jednostkę dysków elastycznych, która musi wchodzić w skład wyposażenia komputera, oznacza się zawsze jako A:, zaś dodatkową jednostkę dysków elastycznych jako B: (oznaczenie jest zarezerwowane nawet, gdy jednostki tej fizycznie nie ma). Kolejne dyski, zwykle dyski twarde lub ich wydzielone części (tzw. partycje), oznaczane są jako C:, D:, E: itp. Dysk bieżący jest to ten dysk, na którym aktualnie odbywa się praca. Systemy operacyjne zwykle sygnalizują użytkownikowi, który dysk jest dyskiem bieżącym. Niezależnie od rodzaju systemu postać zgłoszenia jest na mikrokomputerach podobna. Pojawia się znak większości (>) poprzedzany literą oznaczającą bieżącą jednostkę dyskową. Znak > stanowi rodzaj strzałki wskazującej miejsce pisania poleceń.
Organizacja zapisu informacji na dysku twardym
- Małgorzata Pilarczyk
- Inne tematy
- 8 maja 2014
- (0)
Previous Post
Rodzaje i pojemności dysków
Ostatnie wpisy
- W jaki sposób pośrednik kredytowy może pomóc firmie w uzyskaniu lepszych warunków kredytu?
- Dlaczego opakowania z litej tektury są idealnym wyborem?
- Wykorzystanie grafiki 3D w reklamie komputerowej
- Jak skutecznie dotrzeć do osób zainteresowanych komiksami poprzez reklamę komputerową?
- Jak skutecznie dotrzeć do osób zainteresowanych tworzeniem gier poprzez reklamę?
Komputery i reklama
- Reklama outstream: Nowy sposób promocji komputerów i technologii
- Dlaczego warto inwestować w reklamę na serwisach aukcyjnych dla sprzętu komputerowego
- Reklama na platformie YouTube jako skuteczne narzędzie promocji komputerów i akcesoriów
- Jak wykorzystać marketing wirusowy w promocji sklepu komputerowego
- Reklama kontekstowa jako narzędzie docierania do wyselekcjonowanej grupy odbiorców
- Reklama sprzętu komputerowego dla twórców treści na YouTube – jak przyciągnąć uwagę vlogerów?
Kategorie
Technologia
- Komputery w reklamie muzycznej – jak przekazać przekaz dźwiękowy?Komputery w reklamie muzycznej – jak skutecznie przekazać przekaz dźwiękowy? …
- Jak skutecznie wykorzystać reklamę na serwisach dla miłośników fotografii dla producentów aparatury komputerowejJak skutecznie promować sprzęt komputerowy na serwisach dla miłośników fotografii? …
- Dlaczego warto inwestować w reklamę na portalach recenzujących sprzęt komputerowyDlaczego warto inwestować w reklamę na portalach recenzujących sprzęt komputerowy …
- Reklama programowa w branży komputerowej: Jak wykorzystać potencjał automatyzacjiReklama programowa w branży komputerowej: Jak wykorzystać potencjał automatyzacji Reklama …
- Nowe możliwości reklamy drukarek fotograficznychNowe możliwości reklamy drukarek fotograficznych W dzisiejszych czasach, kiedy każdy …
- Reklama outstream: Nowy sposób promocji komputerów i technologiiReklama outstream: Nowy sposób promocji komputerów i technologii W dzisiejszym …
Interesujące wpisy
asus r510jk recenzja
bankowość biznesowa
charlie st cloud cda
doradztwo finansowe
dysk c sam się zapełnia windows 7
eliminator slajdów opera
finansowanie przedsiębiorstw
huawei e5180 opinie
jak usunac mystart search
john carter cda
karta tunelowa teredo co to jest
karta upominkowa itunes
kompilacja 7601 windows 7 nie jest oryginalny
kredyt dla firm
logitech g27 sterowniki
najnowsza wersja wtyczka shockwave for director
negocjacje kredytowe
onyx boox a62s evolution
onyx boox c65s
optymalizacja kosztów
pnk rok waznosci konta
pośrednik kredytowy
samootwierające się strony
stymulator mięśni brzucha em 20 sixpack
warunki kredytu
weeb tv awaria
wsparcie finansowe
xperia e1 telepolis
zarządzanie finansami
zetafon koniec umowy