Konkurencyjna wersja systemu DOS przygotowywana przez firmę Digital Research zyskała w ostatnich latach nieco na popularności, aby następnie utracić ją (przynajmniej w Polsce) po wprowadzeniu wersji Novell-DOS 7. Ma to związek z wprowadzeniem w życie ustawy o prawie autorskim przy jednoczesnej sprzedaży komputerów przez większość firm z licencjonowaną wersją systemu MS-DOS. Poza tym w sytuacji, gdy na rynku popularnym króluje Windows, odbiorcy mniej interesują się ulepszeniami podstawowego systemu. Obrazy, okna, animacja są tym co obecnie przyciąga uwagę masowego odbiorcy. Dlatego też należy sądzić, że uzupełnienia, wprowadzone w systemie Novell-DOS 7, zainteresują bardziej specjalistów oraz posiadaczy systemu sieciowego Novell, a system nie osiągnie na naszym rynku sukcesu komercyjnego. System Novell-DOS .7 (podobnie jak wcześniej DR-DOS) utrzymuje standardowy zestaw nazw poleceń znany z wersji DOSu firm IBM i Microsoft. Istnieje kilka dodatkowych poleceń, a także wzbogacone wersje poleceń znanych. Można dla przykładu wspomnieć o kilku uzupełnieniach. Już w wersji 6 wprowadzono polecenie PASSWORD, pozwalające chronić pliki i katalogi przed zmianami. Dostęp do zabezpieczonych informacji wymaga każdorazowo podania hasła. Podobnie można chronić cały dysk.
Novell-DOS czyli konkurencja na poziomie podstawowym
- Małgorzata Pilarczyk
- Inne tematy
- 8 maja 2014
- (0)
Previous Post
Kilka uwag o pozostałych poleceniach
Next Post
Polecenie LOGIN
Ostatnie wpisy
- Wykorzystanie grafiki 3D w reklamie komputerowej
- Jak skutecznie dotrzeć do osób zainteresowanych komiksami poprzez reklamę komputerową?
- Jak skutecznie dotrzeć do osób zainteresowanych tworzeniem gier poprzez reklamę?
- Strategie reklamowe dla sklepów komputerowych
- Jakie reklamy są najskuteczniejsze dla użytkowników komputerów Mac?
Komputery i reklama
- Reklama na Instagramie jako skuteczne narzędzie w promocji sklepu komputerowego
- Jak wykorzystać komputery w reklamie online?
- Reklama sprzętu komputerowego dla osób prowadzących blogi – jak przyciągnąć uwagę pisarzy?
- Reklama w e-mail marketingu jako skuteczne narzędzie w branży komputerowej
- Nieoczywiste sposoby na promocję sklepu z komputerami
- Psychologia kolorów w reklamie komputerowej – o czym warto pamiętać
Kategorie
Technologia
- Jak skutecznie wykorzystać reklamę na serwisach z przepisami kulinarnej dla producentów sprzętu komputerowego kuchennegoJak skutecznie wykorzystać reklamę na serwisach z przepisami kulinarnej dla …
- Reklama laptopów dla grafików komputerowych – jak przyciągnąć uwagę projektantów?Reklama laptopów dla grafików komputerowych – jak przyciągnąć uwagę projektantów? …
- Wykorzystanie inteligentnych współczynniki konwersji (ICR) w kampaniach reklamowych dla firm ITWykorzystanie inteligentnych współczynników konwersji (ICR) w kampaniach reklamowych dla firm …
- Wykorzystanie marketingu programatycznego w reklamie komputerowejWykorzystanie marketingu programatycznego w reklamie komputerowej Marketing programatyczny to obecnie …
- Jak wykorzystać program lojalnościowy do zwiększenia sprzedaży w branży komputerowejJak wykorzystać program lojalnościowy do zwiększenia sprzedaży w branży komputerowej …
- Jak skutecznie wykorzystać reklamę wideo w promocji komputerówJak skutecznie wykorzystać reklamę wideo w promocji komputerów Reklama wideo …
Interesujące wpisy
asus r510jk recenzja
charlie st cloud cda
dysk c sam się zapełnia windows 7
eliminator slajdów opera
huawei e5180 opinie
jak usunac mystart search
john carter cda
karta tunelowa teredo co to jest
karta upominkowa itunes
kompilacja 7601 windows 7 nie jest oryginalny
logitech g27 sterowniki
najnowsza wersja wtyczka shockwave for director
onyx boox a62s evolution
onyx boox c65s
pnk rok waznosci konta
samootwierające się strony
stymulator mięśni brzucha em 20 sixpack
weeb tv awaria
xperia e1 telepolis
zetafon koniec umowy