DOS i Windows to systemy na jeden komputer dla jednego użytkownika. Jeżeli więc chcemy, żeby kilka osób korzystało z danej aplikacji, to trzeba ją nagrać na każdy komputer oddzielnie. (Autor nie wspomina tu celowo o kosztach licencji i rozróżnieniu wersji zwykłych, wielostanowiskowych i sieciowych, gdyż zasady sprzedaży różnią się zależnie od firmy). Sieć komputerowa pozwala połączyć wielu użytkowników, którzy chcą korzystać ze wspólnych zasobów (dysków, drukarek, programów). System wielodostępny umożliwia zaś dostęp do procesora dużego komputera, a użytkownik może dysponować tylko monitorem z klawiaturą bez własnej jednostki centralnej. W systemach wykorzystujących IBM PC oba te podejścia są często łączone. Istnieje szereg systemów sieciowych w tym Novell Netware oraz Lan Manager firmy Microsoft. Ten ostatni opiera się na systemie operacyjnym OS/2, który jest w Polsce mniej znany. Stąd dalej będzie mowa o oprogramowaniu Novell Netware jako o systemie sieciowym najbardziej rozpowszechnionym w Polsce. Warto też wspomnieć o rozszerzonej wersji systemu Windows znanej jako Windows for WorkGroups. Umożliwia ona połączenie w sieć i przesyłanie informacji w grupach (2-4) kilku użytkowników. Jest to rozwiązanie znacznie tańsze od klasycznej sieci, które pozwala zorganizować przepływ informacji w niewielkiej firmie.
Słowo o sieciach i systemach wielodostępnych
- Małgorzata Pilarczyk
- Inne tematy
- 8 maja 2014
- (0)
Previous Post
Kierunki rozwoju oprogramowania
Next Post
System Novell Netware
Ostatnie wpisy
- W jaki sposób pośrednik kredytowy może pomóc firmie w uzyskaniu lepszych warunków kredytu?
- Dlaczego opakowania z litej tektury są idealnym wyborem?
- Wykorzystanie grafiki 3D w reklamie komputerowej
- Jak skutecznie dotrzeć do osób zainteresowanych komiksami poprzez reklamę komputerową?
- Jak skutecznie dotrzeć do osób zainteresowanych tworzeniem gier poprzez reklamę?
Komputery i reklama
- Jak wykorzystać reklamę na platformach społecznościowych dla branży sztucznej inteligencji
- Jak zwiększyć sprzedaż komputerów przez reklamę?
- Jak skutecznie dotrzeć do osób zainteresowanych komiksami poprzez reklamę komputerową?
- Reklama w wyszukiwarkach a pozyskiwanie klientów zainteresowanych zakupem sprzętu komputerowego
- Wykorzystanie technologii wirtualnej rzeczywistości w reklamie komputerowej
- Reklama merytoryczna: Jak edukować klientów o produktach komputerowych?
Kategorie
Technologia
- Reklama akcesoriów komputerowych dla osób prowadzących e-sport – jak przyciągnąć uwagę zawodników?Reklama akcesoriów komputerowych dla osób prowadzących e-sport – jak przyciągnąć …
- Dlaczego warto inwestować w reklamę na serwisach aukcyjnych dla sprzętu komputerowegoDlaczego warto inwestować w reklamę na serwisach aukcyjnych dla sprzętu …
- Reklama dla tzw. kasualowych graczy – jak zachęcić nowe osoby do gryReklama dla tzw. kasualowych graczy – jak zachęcić nowe osoby …
- Reklama w podcastach branżowych jako skuteczne narzędzie dotarcia do profesjonalistówReklama w podcastach branżowych jako skuteczne narzędzie dotarcia do profesjonalistów …
- Jak zaplanować multimedialną kampanię reklamową dla sklepu komputerowegoJak zaplanować multimedialną kampanię reklamową dla sklepu komputerowego Gdy jesteś …
- Reklama outdoorowa jako skuteczne narzędzie promocji komputerów i technologiiReklama outdoorowa jako skuteczne narzędzie promocji komputerów i technologii Promocja …
Interesujące wpisy
asus r510jk recenzja
bankowość biznesowa
charlie st cloud cda
doradztwo finansowe
dysk c sam się zapełnia windows 7
eliminator slajdów opera
finansowanie przedsiębiorstw
huawei e5180 opinie
jak usunac mystart search
john carter cda
karta tunelowa teredo co to jest
karta upominkowa itunes
kompilacja 7601 windows 7 nie jest oryginalny
kredyt dla firm
logitech g27 sterowniki
najnowsza wersja wtyczka shockwave for director
negocjacje kredytowe
onyx boox a62s evolution
onyx boox c65s
optymalizacja kosztów
pnk rok waznosci konta
pośrednik kredytowy
samootwierające się strony
stymulator mięśni brzucha em 20 sixpack
warunki kredytu
weeb tv awaria
wsparcie finansowe
xperia e1 telepolis
zarządzanie finansami
zetafon koniec umowy