Po dziele Eudoksosa z Kniodos żaden starożytny astronom ani filozof nie zdawał się żywić wątpliwości, że w niebiosach ruchy się powtarzają. I aby były one cykliczne, muszą być koliste (lub, w trzech wymiarach, sferyczne). Wszechświat, zarówno Platona,jak i Arystotelesa, złożony był z koncentrycznych sfer, a wynikający z nich ruch obrotowy ciał niebieskich stanowił odniesienie dla każdej starożytnej miary czasu. Platon zatem pisał: aby powstał czas, powstało słońce i księżyc i pięć innych gwiazd, które się nazywają planetami, na rozgraniczenie i na straż liczb czasu” [Timaios, tłum. W. Witwicki, PWN 1960, s. 49]. Arystoteles twierdził, że ruch obrotowy, nadany ciałom niebieskim przez siłę przyrody, jest całkiem naturalny, podczas gdy ruch w linii prostej wymaga dalszych wyjaśnień (odwrotność nowoczesnego poglądu Newtona).
ŻADEN STAROŻYTNY
- Małgorzata Pilarczyk
- Inne tematy
- 22 lipca 2015
- (0)
Previous Post
W MITOLOGII
Next Post
PO STANIE SPOCZYNKU
Ostatnie wpisy
- Wykorzystanie grafiki 3D w reklamie komputerowej
- Jak skutecznie dotrzeć do osób zainteresowanych komiksami poprzez reklamę komputerową?
- Jak skutecznie dotrzeć do osób zainteresowanych tworzeniem gier poprzez reklamę?
- Strategie reklamowe dla sklepów komputerowych
- Jakie reklamy są najskuteczniejsze dla użytkowników komputerów Mac?
Komputery i reklama
- Jak dopasować reklamę komputerową do różnych grup docelowych
- Jak efektywnie promować nowe produkty komputerowe za pomocą reklamy
- Jak unikać kontrowersji w reklamie IT – case study
- Jak skutecznie promować sprzęt komputerowy na forum dla graczy?
- Jak wykorzystać reklamę mobilną w promocji sklepu komputerowego
- Dlaczego warto inwestować w reklamę na nowoczesnych płaszczyznach interaktywnych
Kategorie
Technologia
- Najnowsze trendy w reklamie komputerowejNajnowsze trendy w reklamie komputerowej Reklama komputerowa odgrywa kluczową rolę …
- Reklama na Twitterze jako skuteczne narzędzie marketingowe dla branży komputerowejReklama na Twitterze jako skuteczne narzędzie marketingowe dla branży komputerowej …
- Wykorzystanie inteligentnych współczynniki konwersji (ICR) w kampaniach reklamowych dla firm ITWykorzystanie inteligentnych współczynników konwersji (ICR) w kampaniach reklamowych dla firm …
- Segmentacja rynku a skuteczne kampanie reklamowe w branży komputerowejSegmentacja rynku a skuteczne kampanie reklamowe w branży komputerowej Wprowadzenie …
- Reklama na Google Maps jako narzędzie dotarcia do lokalnych klientów sklepu komputerowegoReklama na Google Maps jako narzędzie dotarcia do lokalnych klientów …
- Najnowsze techniki copywritingu w reklamie komputerowejNajnowsze techniki copywritingu w reklamie komputerowej W dzisiejszym cyfrowym świecie …
Interesujące wpisy
asus r510jk recenzja
charlie st cloud cda
dysk c sam się zapełnia windows 7
eliminator slajdów opera
huawei e5180 opinie
jak usunac mystart search
john carter cda
karta tunelowa teredo co to jest
karta upominkowa itunes
kompilacja 7601 windows 7 nie jest oryginalny
logitech g27 sterowniki
najnowsza wersja wtyczka shockwave for director
onyx boox a62s evolution
onyx boox c65s
pnk rok waznosci konta
samootwierające się strony
stymulator mięśni brzucha em 20 sixpack
weeb tv awaria
xperia e1 telepolis
zetafon koniec umowy