Programy archiwizujące, stosując różne techniki, pozwalają zmniejszyć objętość plików o około 50% (w przypadku grafiki kompresja dochodzi do 90%). Najbardziej znane są programu należące go tak zwanej grupy programów Shareware (patrz punkt 3.5) to programy ARJ oraz ZIP. Jest wiele technik archiwizacji (kompresji) i nie ma tu miejsca na ich szczegółową analizę. Przyjrzyjmy się zagadnieniu od strony użytkowej. Archiwum plików jest swego rodzaju biblioteką. Aby skorzystać z pliku w niej zawartego, trzeba go najpierw wyciągnąć z grupy i doprowadzić do czytelnej postaci. Jeśli zaś pojawi się nowy plik, który ma zostać zarchiwizowany, to można go dodać do zestawu. Plik zawierający archiwum może nie mieścić się na jednej dyskietce. W takim przypadku programy archiwizujące potrafią zapisać informację, że archiwum kontynuowane jest na kolejnym dysku i wznowić działanie po wymianie dyskietki przez użytkownika. Daje to maksymalne wykorzystanie miejsca na dysku. Wiemy bowiem, że podczas normalnej pracy wykorzystanie dysku jest nieefektywne. Jeśli pozostało na nim 100 KB, to nie możemy zapisać pliku, który ma o jeden bajt więcej. Przy archiwizacji problem ten nie występuje.
Archiwizacja
- Małgorzata Pilarczyk
- Inne tematy
- 8 maja 2014
- (0)
Previous Post
Programy z licencją
Next Post
Archiwizacja i kompresja plików
Ostatnie wpisy
- Wykorzystanie grafiki 3D w reklamie komputerowej
- Jak skutecznie dotrzeć do osób zainteresowanych komiksami poprzez reklamę komputerową?
- Jak skutecznie dotrzeć do osób zainteresowanych tworzeniem gier poprzez reklamę?
- Strategie reklamowe dla sklepów komputerowych
- Jakie reklamy są najskuteczniejsze dla użytkowników komputerów Mac?
Komputery i reklama
- Reklama na YouTube Gaming jako skuteczne narzędzie promocji gier komputerowych
- Komputery Apple w reklamie – jak przekonać użytkowników?
- Wykorzystanie marketingu afiliacyjnego w branży komputerowej
- Jak zaplanować multimedialną kampanię reklamową dla sklepu komputerowego
- E-mail marketing jako kluczowy element strategii reklamowej w branży IT
- Dlaczego warto inwestować w reklamę na platformach gastronomicznych dla użytkowników sprzętu IT
Kategorie
Technologia
- Zalety i wady reklamy outdoor dla branży komputerowejZalety i wady reklamy outdoor dla branży komputerowej Reklama outdoor, …
- Jak pisać recenzje produktów komputerowych, które przyciągną uwagę klientówJak pisać recenzje produktów komputerowych, które przyciągną uwagę klientów Artykuł …
- Jak zoptymalizować reklamy wideo dla lepszych wyników sprzedażowychJak zoptymalizować reklamy wideo dla lepszych wyników sprzedażowych Reklamy wideo …
- Reklama na platformach e-commerce w kontekście sprzętu komputerowegoReklama na platformach e-commerce w kontekście sprzętu komputerowego Nie ma …
- Reklama personalizowana dla użytkowników komputerówReklama, która trafia w gusta odbiorców, personalizowana wiadomość, która idealnie …
- Gogle oraz aplikacje oculusW XXI wieku technologia znacznie się rozwinęła i powstała masa …
Interesujące wpisy
asus r510jk recenzja
charlie st cloud cda
dysk c sam się zapełnia windows 7
eliminator slajdów opera
huawei e5180 opinie
jak usunac mystart search
john carter cda
karta tunelowa teredo co to jest
karta upominkowa itunes
kompilacja 7601 windows 7 nie jest oryginalny
logitech g27 sterowniki
najnowsza wersja wtyczka shockwave for director
onyx boox a62s evolution
onyx boox c65s
pnk rok waznosci konta
samootwierające się strony
stymulator mięśni brzucha em 20 sixpack
weeb tv awaria
xperia e1 telepolis
zetafon koniec umowy