Konkurencyjna wersja systemu DOS przygotowywana przez firmę Digital Research zyskała w ostatnich latach nieco na popularności, aby następnie utracić ją (przynajmniej w Polsce) po wprowadzeniu wersji Novell-DOS 7. Ma to związek z wprowadzeniem w życie ustawy o prawie autorskim przy jednoczesnej sprzedaży komputerów przez większość firm z licencjonowaną wersją systemu MS-DOS. Poza tym w sytuacji, gdy na rynku popularnym króluje Windows, odbiorcy mniej interesują się ulepszeniami podstawowego systemu. Obrazy, okna, animacja są tym co obecnie przyciąga uwagę masowego odbiorcy. Dlatego też należy sądzić, że uzupełnienia, wprowadzone w systemie Novell-DOS 7, zainteresują bardziej specjalistów oraz posiadaczy systemu sieciowego Novell, a system nie osiągnie na naszym rynku sukcesu komercyjnego. System Novell-DOS .7 (podobnie jak wcześniej DR-DOS) utrzymuje standardowy zestaw nazw poleceń znany z wersji DOSu firm IBM i Microsoft. Istnieje kilka dodatkowych poleceń, a także wzbogacone wersje poleceń znanych. Można dla przykładu wspomnieć o kilku uzupełnieniach. Już w wersji 6 wprowadzono polecenie PASSWORD, pozwalające chronić pliki i katalogi przed zmianami. Dostęp do zabezpieczonych informacji wymaga każdorazowo podania hasła. Podobnie można chronić cały dysk.
Novell-DOS czyli konkurencja na poziomie podstawowym
- Małgorzata Pilarczyk
- Inne tematy
- 8 maja 2014
- (0)
Previous Post
Kilka uwag o pozostałych poleceniach
Next Post
Polecenie LOGIN
Ostatnie wpisy
- W jaki sposób pośrednik kredytowy może pomóc firmie w uzyskaniu lepszych warunków kredytu?
- Dlaczego opakowania z litej tektury są idealnym wyborem?
- Wykorzystanie grafiki 3D w reklamie komputerowej
- Jak skutecznie dotrzeć do osób zainteresowanych komiksami poprzez reklamę komputerową?
- Jak skutecznie dotrzeć do osób zainteresowanych tworzeniem gier poprzez reklamę?
Komputery i reklama
- Jak rozwijać markę poprzez reklamę w branży IT
- Komputery w reklamie prasowej – jak przekonać czytelników?
- Reklama w branży komputerowej: Czy warto inwestować w reklamy na billboardach
- Zalety reklamy radioowej dla sklepu komputerowego
- Reklama na serwisach podróżniczych w kontekście promocji sprzętu komputerowego mobilnego
- Jak wykorzystać reklamę internetową do promocji komputerów dla graczy?
Kategorie
Technologia
- Komputery i reklama: Jak wpływać na decyzje zakupowe klientówKomputery i reklama: Jak wpływać na decyzje zakupowe klientów W …
- Zalety i wady korzystania z reklamy programatycznej w branży komputerowejZalety i wady korzystania z reklamy programatycznej w branży komputerowej …
- Reklama w aplikacjach do planowania harmonogramu – jak dotrzeć do projektantów oprogramowania do zarządzania czasemReklama w aplikacjach do planowania harmonogramu – jak dotrzeć do …
- Dlaczego warto inwestować w reklamę na platformach rozwoju osobistego dla użytkowników sprzętu ITDlaczego warto inwestować w reklamę na platformach rozwoju osobistego dla …
- Jak skutecznie wykorzystać social media w kampaniach reklamowych dla sprzętu ITJak skutecznie wykorzystać social media w kampaniach reklamowych dla sprzętu …
- Jak wykorzystać reklamę użytkowników jako element kampanii reklamowej komputerówJak wykorzystać reklamę użytkowników jako element kampanii reklamowej komputerów Reklama …
Interesujące wpisy
asus r510jk recenzja
bankowość biznesowa
charlie st cloud cda
doradztwo finansowe
dysk c sam się zapełnia windows 7
eliminator slajdów opera
finansowanie przedsiębiorstw
huawei e5180 opinie
jak usunac mystart search
john carter cda
karta tunelowa teredo co to jest
karta upominkowa itunes
kompilacja 7601 windows 7 nie jest oryginalny
kredyt dla firm
logitech g27 sterowniki
najnowsza wersja wtyczka shockwave for director
negocjacje kredytowe
onyx boox a62s evolution
onyx boox c65s
optymalizacja kosztów
pnk rok waznosci konta
pośrednik kredytowy
samootwierające się strony
stymulator mięśni brzucha em 20 sixpack
warunki kredytu
weeb tv awaria
wsparcie finansowe
xperia e1 telepolis
zarządzanie finansami
zetafon koniec umowy