Do pomiaru krótszych odcinkow czasu używali klepsydry, zegara wodnego. Ale znajomość dokładnego upływu czasu była istotna jedynie w specjalnych sytuacjach. Klepsydry używano w^ sądach do ograniczania retorycznych porywów mówców. Codzienne mierzenie czasu było, wedle naszych standardów, skrajnie subiektywne. Starożytni wstawali wcześnie, „ze słońcem”, a dzień swój dzielili na liczone od wschodu do zachodu godziny, które podawały im zegary słoneczne lub które sami odczytywali z położenia Słońca. Dla Greków i Rzymian godzina była jedną dwunastą dnia, a jej długość zmieniała się w rożnych porach roku. Brak pospolicie używanych, wszechobecnych, dokładnych zegarów musiał sprawiać, iż ich percepcja dnia była nader różna od naszej.
CZAS DOŚWIADCZANY I CZAS MIERZONY
- Małgorzata Pilarczyk
- Inne tematy
- 22 lipca 2015
- (0)
Previous Post
PRECYZJA I DOŚWIADCZENIE
Next Post
PODRÓŻE W CZASIE
Ostatnie wpisy
- W jaki sposób pośrednik kredytowy może pomóc firmie w uzyskaniu lepszych warunków kredytu?
- Dlaczego opakowania z litej tektury są idealnym wyborem?
- Wykorzystanie grafiki 3D w reklamie komputerowej
- Jak skutecznie dotrzeć do osób zainteresowanych komiksami poprzez reklamę komputerową?
- Jak skutecznie dotrzeć do osób zainteresowanych tworzeniem gier poprzez reklamę?
Komputery i reklama
- Reklama laptopów dla grafików komputerowych – jak przyciągnąć uwagę projektantów?
- Jak skutecznie dotrzeć do studentów poprzez reklamę komputerową?
- Jak stworzyć angażującą kampanię reklamową dla sklepu komputerowego
- Reklama typu pop-up: Czy warto stosować w branży komputerowej?
- Reklama dla osób zainteresowanych sztucznym życiem – jak dotrzeć do nich?
- Zastosowanie gamifikacji w reklamie komputerowej – jak zachęcić użytkowników do interakcji
Kategorie
Technologia
- Dlaczego warto inwestować w reklamę w wyszukiwarkach dla sklepu komputerowegoDlaczego warto inwestować w reklamę w wyszukiwarkach dla sklepu komputerowego …
- Jak wykorzystać reklamę na LinkedIn do budowania marki w sektorze ITJak wykorzystać reklamę na LinkedIn do budowania marki w sektorze …
- Jak wykorzystać storytelling w reklamie komputerów i technologiiJak wykorzystać storytelling w reklamie komputerów i technologii W dzisiejszych …
- Content marketing jako kluczowy element promocji sklepu komputerowegoW dzisiejszych czasach konkurencja na rynku sklepów komputerowych jest ogromna. …
- Komputery w reklamie outdoorowej – jak wykorzystać przestrzeń publiczną?Komputery w reklamie outdoorowej – jak wykorzystać przestrzeń publiczną? W …
- Reklama programmatic w branży komputerowej: Czy warto inwestować?Reklama programmatic w branży komputerowej: Czy warto inwestować? W dzisiejszych …
Interesujące wpisy
asus r510jk recenzja
bankowość biznesowa
charlie st cloud cda
doradztwo finansowe
dysk c sam się zapełnia windows 7
eliminator slajdów opera
finansowanie przedsiębiorstw
huawei e5180 opinie
jak usunac mystart search
john carter cda
karta tunelowa teredo co to jest
karta upominkowa itunes
kompilacja 7601 windows 7 nie jest oryginalny
kredyt dla firm
logitech g27 sterowniki
najnowsza wersja wtyczka shockwave for director
negocjacje kredytowe
onyx boox a62s evolution
onyx boox c65s
optymalizacja kosztów
pnk rok waznosci konta
pośrednik kredytowy
samootwierające się strony
stymulator mięśni brzucha em 20 sixpack
warunki kredytu
weeb tv awaria
wsparcie finansowe
xperia e1 telepolis
zarządzanie finansami
zetafon koniec umowy