Nie były one celami starożytnego rzemieślnika. Cele te wymagają takiego pojęcia czasu, które jako pierwsi rozwinęli ludzie średniowiecza, a mianowicie koncepcji czasu jako miary postępu ekonomicznego. Narodziny tego nowego pojęcia były uroczyście oznajmione biciem dzwonów zegara mechanicznego, wynalezionego około 1300 roku. Nasza zdolność określania czasu przestała zależeć od sprzyjającej pogody. Zegar słoneczny był bezużyteczny w dni pochmurne, zegar wodny był nieporęczny i często zamarzał w kii- macie Europy Północnej. Natomiast zegary ciężarkowe zależą od siły ciężkości, a ta nie zawodzi nigdy. Tak zaczęła się, trwająca do dzisiaj, matematyzacja i abstrakcja czasu. Gdy w siedemnastym stuleciu wynaleziono wahadło, czas można było dzielić na drobne jednostki — minuty, a nawet sekundy. Ludzie mogli organizować swój dzień wedle tych arbitralnych jednostek.
NARODZINY NOWEGO POJĘCIA
- Małgorzata Pilarczyk
- Inne tematy
- 22 lipca 2015
- (0)
Previous Post
MASZYNY GRECKIE
Next Post
NOWE WARUNKI ŻYCIA
Ostatnie wpisy
- W jaki sposób pośrednik kredytowy może pomóc firmie w uzyskaniu lepszych warunków kredytu?
- Dlaczego opakowania z litej tektury są idealnym wyborem?
- Wykorzystanie grafiki 3D w reklamie komputerowej
- Jak skutecznie dotrzeć do osób zainteresowanych komiksami poprzez reklamę komputerową?
- Jak skutecznie dotrzeć do osób zainteresowanych tworzeniem gier poprzez reklamę?
Komputery i reklama
- Wybór odpowiedniego systemu reklamy dla produktów komputerowych
- Reklama dla osób zainteresowanych cyberbezpieczeństwem – jak skutecznie dotrzeć do nich?
- Wykorzystanie marketingu programatycznego w reklamie komputerowej
- Nieoczywiste sposoby na promocję sklepu z komputerami
- Reklama interaktywna jako kreatywne narzędzie w promocji komputerów
- Wykorzystanie SEO w reklamie produktów komputerowych
Kategorie
Technologia
- Jak wykorzystać program lojalnościowy do zwiększenia sprzedaży w branży komputerowejJak wykorzystać program lojalnościowy do zwiększenia sprzedaży w branży komputerowej …
- Reklama audio w kontekście sprzedaży oprogramowania – case studyReklama audio w kontekście sprzedaży oprogramowania – case study Reklama …
- Reklama mobilna jako kluczowy kanał promocji w branży komputerowejReklama mobilna jako kluczowy kanał promocji w branży komputerowej Współczesny …
- Jak wykorzystać remarketing dynamiczny do zwiększenia sprzedaży komputerówJak wykorzystać remarketing dynamiczny do zwiększenia sprzedaży komputerów W dzisiejszych …
- Dlaczego warto inwestować w reklamę na platformach dietetycznych dla użytkowników sprzętu ITDlaczego warto inwestować w reklamę na platformach dietetycznych dla użytkowników …
- Reklama na platformach e-commerce w kontekście sprzętu komputerowegoReklama na platformach e-commerce w kontekście sprzętu komputerowego Nie ma …
Interesujące wpisy
asus r510jk recenzja
bankowość biznesowa
charlie st cloud cda
doradztwo finansowe
dysk c sam się zapełnia windows 7
eliminator slajdów opera
finansowanie przedsiębiorstw
huawei e5180 opinie
jak usunac mystart search
john carter cda
karta tunelowa teredo co to jest
karta upominkowa itunes
kompilacja 7601 windows 7 nie jest oryginalny
kredyt dla firm
logitech g27 sterowniki
najnowsza wersja wtyczka shockwave for director
negocjacje kredytowe
onyx boox a62s evolution
onyx boox c65s
optymalizacja kosztów
pnk rok waznosci konta
pośrednik kredytowy
samootwierające się strony
stymulator mięśni brzucha em 20 sixpack
warunki kredytu
weeb tv awaria
wsparcie finansowe
xperia e1 telepolis
zarządzanie finansami
zetafon koniec umowy